Från kostnadspost till IT som strategisk tillgång
Vår CIO-panel avslöjar sina framgångsrecept och delar med sig av sina misstag!
Välkommen till en eftermiddag fylld av inspiration och erfarenhetsutbyte inom IT-ledarskap.
Datum: 7 november 2024
Tid: 14:00 – 16:00 (paneldebatt ink frågestund 14-15, mingel 15-16)
Plats: World Trade Center i centrala Stockholm
Är du redo att ta din IT-organisation till nästa nivå? Anslut dig till oss för ett unikt event där ledande CIO:er och IT-chefer delar med sig av sina erfarenheter, framgångar och lärdomar från sina strategiska förändringsresor. Detta event erbjuder dig en guldgruva av möjligheter för professionell utveckling och nätverkande. Dessutom kommer du att få en unik blandning av strategiska insikter och praktiska tips som du kan börja implementera direkt i din organisation.
Vad du kan förvänta dig:
- Expertpanel: Hör från IT-ledare från Alecta, Riksidrottsförbundet och fackförbundet ST.
- Datadrivna insikter: Ta del av färsk statistik från vår senaste undersökning.
- Praktiska lösningar: Lär dig hur andra har övervunnit vanliga hinder i digitala transformationer.
Våra huvudteman:
- Navigera i förändringens tid: Hur tydliggör man roller och ansvar i en dynamisk IT-miljö?
- Kundrelationer 2.0: Balansera kundnöjdhet med innovativa IT-lösningar och realistiska förväntningar.
- Från IT-kostnad till superhjälte: Hur du positionerar IT som en strategisk tillgång i organisationen.
- Lärdomar från frontlinjen: Ärliga berättelser om snedsteg, misstag och oväntade framgångar i IT-ledarskap.
Talare
Ulf Larsson
Chef IT Alecta
Elisabet Borg
CIO Riksidrottsförbundet (RF/SISU)
Banaz Holmström
CIO Fackförbundet ST
Torbjörn Dahlström
Moderator (från Onbird)
Anmäl ditt intresse
Observera att antalet platser är begränsat.
Om Onbird
På Onbird tror vi på några enkla saker. Vi tror att organisationer idag sitter på en mängd outnyttjade förmågor. Vi tror också på att alltid sträva mot enkelhet. Vidare tror vi på att man först måste definiera vilket problem som man vill lösa innan man definerar lösningen. Slutligen tror vi att vi skapar mest värde åt våra kunder när vi hjälper dem att själva utvecklas och hitta lösningen.
Utifrån det har vi utvecklat en portfölj av tjänster och produkter som vi använder för att hjälpa våra kunder. I portföljen finns kunskap, produkter och lösningar baserade på kända ramverk. Men ramverken kan aldrig vara lösningen eller målet. De kan bäst användas som ett medel för att nå målet. Ibland kallar vi detta för ett ”agnostiskt perspektiv eller förhållningssätt” till ramverk.
Bland våra kunskapsområden erbjuder vi kompetens inom Agile, DevOps, Lean IT och ITSM och ingen av dessa är alltså slutmålet.