Webinar: Teknisk skuld – Hur IT-ledare kan ta kontroll och frigöra resurser
22 OKTOBER 2025, kl 1500-1530
Teknisk skuld är ett växande problem i många IT-organisationer – men hur hanterar vi den egentligen?
I detta webinar får du ta del av konkreta insikter från IT-ledare. Jeff och Tobbe kommer också presentera några idéer för att ta kontroll över er tekniska skuld.
🎯 Vad du får med dig:
- Hur teknisk skuld påverkar daglig drift, säkerhet, kostnader och innovation
- Vilka strategier används för bearbetning av skuld i olika organisationer
- Hur du kan börja adressera teknisk skuld – även med små medel
- Visualiseringar som hjälper dig att kommunicera internt
📊 Baserat på verkliga svar från IT-ledare
Vi har samlat in svar från IT-chefer i olika branscher och analyserat deras sätt att hantera teknisk skuld. Du är inte ensam! Ta del av deras erfarenheter och idéer som vi presenterar.

👤 Detta webinar är för dig som…
- Är IT-ledare, CIO, CTO eller har strategiskt ansvar inom IT
- Arbetar med digitalisering, infrastruktur, IT-arkitektur eller systemförvaltning
- Vill förstå hur teknisk skuld påverkar säkerhet, kostnader och innovationsförmåga
- Söker konkreta sätt att identifiera, prioritera och hantera teknisk skuld i din organisation
Oavsett om du redan arbetar aktivt med tekniskskuld eller precis börjat utforska ämnet – du kommer på 30 minuter att få insikter, verktyg och inspiration att ta nästa steg.
Talare

Torbjörn Dahlström
Konsult och Partner Onbird

Jeffrey Schmitz
Konsult och Partner Onbird
Boka din plats på webinaret
Missa inte Onbirds ledarguide för hantering av teknisk skuld
Teknisk skuld är något som oftast hanteras i utförarledet. Men hur hanterar vi teknisk skuld som organisation? Och hur hanterar du det som ledare? Ladda hem Onbirds kostnadsfria guide för handfasta tips och verktyg som hjälper dig få kontroll!

Om Onbird
Onbird bildades 2006. Nu som då betraktar vi IT som en strategisk tillgång för verksamheten och vi vill bidra till en framtid där denna tillgång betraktas och nyttjas med optimism och glädje. I vårt arbete tar vi roller som ledare, coach och pedagog i syfte att skapa ett bättre flöde av värde genom IT. När vi är riktigt duktiga på det vi gör hjälper vi verksamheter att nå sina mål och snabbare anpassa sig till nya förutsättningar.
Vårt arbete omfattar kunskapsområden såsom flödeseffektivitet/Lean, agilitet, Devops, ITIL/IT Service Management samt projektledning. Våra tjänster består av verksamhetsutveckling, coachning, operativ och strategisk ledning, processoptimering, förändringsledning, workshops och utbildningar.
Företagets anställda har förutom praktisk erfarenhet från chefs- och linjebefattningar inom IT-organisationer även certifiering inom ovanstående kunskaps- och tjänsteområden. De representerar både praktisk och teoretisk erfarenhet, med god förmåga att utveckla och driva kundorienterade IT-organisationer.