Best practice för effektiv IT-helpdesk [Gratis Workshop]

En gratis workshop

En workshop på en timme med genomgång av de sju dödssynder ni inte vill göra i er Helpdesk/Servicedesk, varför dessa synder uppstår och hur de påverkar er leverans. Genomförs på plats i Stockholmsområdet eller över videosamtal.

Det är svårt att överskatta värdet av en väl fungerande Helpdesk både utifrån ett kundperspektiv såväl som ett internt IT-perspektiv. Tyvärr så blir slutresultatet alltför ofta inte i linje med varken ambitioner eller möjligheter. En väl fungerande Servicedesk kan sätta värdet för hela IT-leveransen.  Och motsatsen kan sänka hela skeppet…

Onbird har genom åren arbetat med många organisationers Helpdeskar. I det arbetet har vi identifierat de sju vanligaste felen (eller synderna som begås) i en Helpdesk-uppsättning.

Innehåll

Under en timme går vi gemensamt med dig igenom dessa synder, identifierar om de finns eller inte finns manifesterade i din Helpdesk samt förklarar varför dessa synder uppstår. Slutligen tittar vi på hur dessa 7 dödssynder påverkar värdet i leveransen till kunden genom längre ledtider, sämre kvalitet på hantering av ärenden och hur det i sin tur riskerar att leda till missnöjda användare och kunder i andra änden såväl som frustrerade IT-medarbetare.

Efter workshopen så kommer du att ha kunskap om hur din Helpdesk ska hantera:

Vårt arbete utgår som alltid från Best Practice och beprövade metoder samtidigt som vi hjälpt många kunder med att eliminera flertalet av dessa synder med positiva resultat.

Option – Utökad dataanalys

Vill du också få en fördjupad analys av just din Helpdesks leveransförmåga så erbjuder vi dig möjligheten att låta oss göra en analys av ert Servicedeskdata. I detta alternativ ingår att Onbird sammanställer ert Helpdeskdata i ett antal centrala nyckeltal som tillsammans diskuteras vid workshopen för att validera vilka synder ni redan begår. Därmed utökas workshopen med cirka en timme.

Efter workshopen lämnar Onbird dokumentation i form av presentation och potentiell dataanalys samt rekommendation om nästa lämpliga steg.

Pris för denna djupanalys enligt överenskommelse.

change

Om Onbird

Onbird bildades 2006. Nu som då betraktar vi IT som en strategisk tillgång för verksamheten och vi vill bidra till en framtid där denna tillgång betraktas och nyttjas med optimism och glädje. I vårt arbete tar vi roller som ledare, coach och pedagog i syfte att skapa ett bättre flöde av värde genom IT. När vi är riktigt duktiga på det vi gör hjälper vi verksamheter att nå sina mål och snabbare anpassa sig till nya förutsättningar.

Vårt arbete omfattar kunskapsområden såsom flödeseffektivitet/Lean, agilitet, Devops, ITIL/IT Service Management samt projektledning. Våra tjänster består av verksamhetsutveckling, coachning, operativ och strategisk ledning, processoptimering, förändringsledning, workshops och utbildningar.

Företagets anställda har förutom praktisk erfarenhet från chefs- och linjebefattningar inom IT-organisationer även certifiering inom ovanstående kunskaps- och tjänsteområden. De representerar både praktisk och teoretisk erfarenhet, med god förmåga att utveckla och driva kundorienterade IT-organisationer.

Share This