Birdbrev nov 2020
Dags för BirdBrevet – cirka varannan månad, några minuters läsning, nytta och nöje inom IT management. Var så god …

Seven deadly sins – bloggpost och info grafik
Vår sida om de sju dödliga synderna samt vår handbok för servicedeskproffs har varit mycket populär på sista tiden. Därför har vi nu satt ihop en snabb översiktisbild med dödssynderna, varför de uppstår och hur du bäst bör hantera dem som du kan hämta här.
Det där med distansarbete
I dessa dagar då många jobbar hemifrån har vi samlat på oss lite tips och tricks för att göra hemmajobbande lite lättare och roligare. Missa inte Gympa med coachen med Martin.

5 minutes to learn a lifetime to master
En av oss har upptäckt hur kul discgolf är under sommaren. ”5 minutes to learn, a lifetime to master” Här är några kast som imponerar galet mycket.
Onbirds sida med resurser att ladda ner
Vi tror att hjälp till självhjälp är den bästa formen av stöd som kan ges. För det syftet så har vi samlat ett antal guider, mallar och verktyg på ett och samma ställe för att göra det enkelt. Besök gärna vår resurssida och se om det finns något där som kan hjälpa dig i ditt arbete.

Agila metoder utanför systemutveckling
Agila metoder har skapat många förbättringar inom systemutveckling. Kortare ledtider i leveranser, minskad osäkerhet och risk, nöjdare medarbetare och bättre lösningar. Kollega Martin har skrivit några kloka ord om hur agila metoder praktiskt kan tillämpas också inom tex infrastruktur eller applikationsförvaltning.
https://onbird.se/non-dev-teams-work-iterations/

Till nästa gång, waste out!
/Jeff, Tobbe och Martin på Onbird
När är ledarskapet det största hindret till flöde?
Att förstå hur arbetet faktiskt flyter genom organisationen från idé till kund är avgörande för att lyckas med förbättringar. Här berättar vi hur en värdeflödeskartläggning kan hjälpa dig till effektivare flöden, engagerade team och ökad kundnöjdhet.
Kartläggning av värdeflöden
Att förstå hur arbetet faktiskt flyter genom organisationen från idé till kund är avgörande för att lyckas med förbättringar. Här berättar vi hur en värdeflödeskartläggning kan hjälpa dig till effektivare flöden, engagerade team och ökad kundnöjdhet.
Kundcase Idnet - Kickoff
Onbird hjälper Idnet med Kickoff