BirdBrev maj-juni 2019

av | jun 17, 2019 | NYHETER

Här första utgåvan av vårt nya nyhetsbrev BirdBrev (juni 2019). Utgivningen planeras till varannan månad och varje utgåva innehåller några minuters läsning med nytta och nöje inom IT management.

Du måste synas, du måste!

Som Kristina från Duvemåla sjöng (?!) så är det i dagens värld helt nödvändigt att arbeta visuellt. Mottagaren av ditt budskap, vad det än är, använder sin syn för att förstå, ta in, processa och komma ihåg. Under tiden att hjärnan och ögon 👁️ är igång, så finns det minimalt fokus kvar för hörsel och andra sinnen.

Författare och hjärnforskare John Medina påminner oss i denna korta video.

Kanban och visualisering

Bloggare och Onbird konsult Martin vill synas och därför har han skrivit en ny blogg. Den handlar om Kanban och Visualisering. (OBS! Akta er för praktiska tips!)

This way to the blog post –> 👍

Syndar service-desken?

Seven kingdoms, seven dwarfs, seven days per week… Varför inte spendera sju minuter för att läsa Tobbes blogg om Servicedeskens 7 Dödssynder? 😈

Nyttigaste nöje – kanske det som han skriver om att ”kötta ärenden”…

Time for a killer kick-off?

Time-for-killer-kickoff
Kickoff-säsongen närmar sig igen – yay 🙌. Nedan har vi några förslag på bästa kickoff någonsin.

Why oh why?

Det är komplext, detta med förändring och IT – uppenbarligen har det skakat om Jeff också 🤔. Bilden var för bra för att inte dela. Det var allt.

Utbildningar IT Management

Mer om alla våra utbildningar inom IT Management hittar du på onbird.se/utbildningar-it-management

/Jeff, Tobbe och Martin på Onbird

PS – Fyra goda skäl till att läsa om ITIL 4

1. Det finns en Bridge-kurs på en dag!
2. ITIL är fortfarande världens främsta ramverk inom IT – hands down.
3. Boken är billigare, mycket kortare och går snabbare att läsa. 📘
4. Onbird kan detta och berättar gärna mer – hör av er.

 

När är ledarskapet det största hindret till flöde?

Att förstå hur arbetet faktiskt flyter genom organisationen från idé till kund är avgörande för att lyckas med förbättringar. Här berättar vi hur en värdeflödeskartläggning kan hjälpa dig till effektivare flöden, engagerade team och ökad kundnöjdhet.

Kartläggning av värdeflöden

Att förstå hur arbetet faktiskt flyter genom organisationen från idé till kund är avgörande för att lyckas med förbättringar. Här berättar vi hur en värdeflödeskartläggning kan hjälpa dig till effektivare flöden, engagerade team och ökad kundnöjdhet.

Författare
ONBIRD

Kostnadsfri rådgivning

Vill du prata med oss för en kostnadsfri rådgivningssession kring era behov/utmaningar? Kontakta oss genom formuläret nedan!

Share This